X
 

 

 


Dacă vrei să ajuţi

comunitatea, alătură-te



 

Ofertă

Informaţii utile despre website-uri

Indiferent că sunteţi o persoană fizică sau că reprezentaţi o companie, o unitate de învăţâmânt sau una administrativă, cei ce doresc să se informeze online despre dvs. sau entitatea pe care o reprezentaţi, este sigur că găsesc website-ul dvs. Un web-site de prezentare este practic o carte de vizită completă. În cazul comercianţilor, se adaugă module cu funcţiuni specifice activităţii de comandă/vânzare online.

În general, un website conţine:

  •  Descrierea activităţii
  • Galerie de imagini, filme
  • Oferta de produse şi/sau servicii, posibilitatede comandă, vânzare online
  •  Portofoliul specific
  •  Modalităţi de contact, formular de contact online.


Ce trebuie făcut pentru a avea un site web ?

Pasul 1. Achiziţia numelui de domeniu
Pasul 2. Configurarea domeniului
Pasul 3. Realizarea efectivă a site-ului web
Pasul 4. Găzduirea site-ului web
Pasul 5. Promovarea site-ului pe motoarele de căutare
Pasul 6. Mentenanţa site-ului web

Grup Expert oferă o soluţie integrată, în care utilizatorul nu mai are bătăi de cap cu parcurgerea acestor paşi, putându-se concentra exclusiv pe activitatea pe care doreşte să şi-o promoveze.

Pasul 1. Achiziţia numelui de domeniu

Aşa cum poate ştiţi deja, ca să ajungeţi la paginile unui site web trebuie să cunoaşteţi adresa la care se află paginile web sau, mai bine zis, URL-ul respectivelor pagini web. Nu confundaţi URL-ul cu numele de domeniu întrucât sunt lucruri diferite, aşa cum puteţi observa în continuare. Atunci când navigaţi pe internet, browser-ul dvs. web afişează în permanenţă adresa paginii pe care o vizitaţi (URL). De cele mai multe ori aceasta este o expresie care arata cam aşa:

http://www.  nume_de_domeniu  .terminaţie  /director/nume_de_pagina.ext

Daca ar fi să analizam această înşiruire de litere şi semne de punctuaţie, am putea să delimitam următoarele grupuri:

  1. http:// şi www. reprezintă o modalitate de acces la pagina web respectivă. Practic browserului i se indică faptul că se doreste să se acceseze o pagina web prin potocolul de comunicatie HTTP (hyper-text-transfer-protocol), adică protocolul utilizat îndeosebi pentru accesul la paginile web ale unui site.
  2. numele de domeniu reprezintă o adresă "literară" a site-ului web. Aceasta este o combinaţie unică de litere, cifre şi semne de punctuaţie care localizează în mod unic un site web.
  3. terminaţia determină apartenenţa numelui de domeniu de mai sus la un anumit grup de resurse web care au de obicei anumite caracteristici comune, cum ar fi limba în care sunt prezentate informaţiile (cum este si cazul .ro), sau genul de informaţii care sunt prezentate, indiferent de limbă (cum este cazul domeniilor .com, .info, .org, .net, .eu, etc)
  4. Numele directoarelor si apoi numele paginii care urmează dupa numele de domeniu ţin de structura interna a site-ului şi nu au mare importanţă pentru utilizatori (însă au pentru motoarele de căutare)

Ce este numele de domeniu al unui site web?

Numele de domeniu pune la dispoziţie utilizatorilor o metodă de acces la site-urile web. Fiind practic un nume format din litere cifre si câteva semne de punctuaţie, numele de domeniu este uşor de memorat şi de folosit de către operatorii umani. Acesta este rolul său principal, de a asigura o metoda de acces la o anumita resursă web, în speţă un site web. Trebuie să ştiţi că pentru un calculator, numele de domeniu nu inseamna nimic. Pentru a va afişa conţinutul unui site web, calculatorul are nevoie de o adresa formată dintr-o înşiruire de numere, cunoscută sub denumirea de adresă IP.

Cu traducerea numelor de domenii în adrese IP se ocupă niţte calculatoare specializate în astfel de "traduceri", numite servere DNS (Domain Name Service). De fiecare data când dvs. accesaţi o pagina web de pe internet, calculatorul dvs. trimite cererea de afişare a paginii către alt calculator, acesta mai departe la altul, până când într-un final cererea ajunge chiar la serverul unde este gazduit site-ul web respectiv, acesta caută pagina web cerută şi o transmite înapoi la dvs., tot printr-un lanţ de calculatoare. Serverele DNS cunosc unde se află găzduit numele de domeniu căutat şi transmit  mai departe cererea dvs. însoţită de adresa IP asociată numelui de domeniu solicitat.

Cum se cumpără un nume de domeniu pentru un site web?

Practic numele de domenii se cumpară. Prin achiziţionarea unui  nume de domeniu deveniţi, pentru o perioada de timp, proprietarul de drept al acelui nume de domeniu. De gestionarea acestor nume de domenii se ocupă o organizaţie creată special în acest scop, numita ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers). Această organizaţie a acreditat un numar de reselleri (revanzători) de terminaţii de nume de domenii (cum este si .ro). De la aceşti reselleri va trebui să cumpăraţi numele de domeniu pentru site-ul dvs. web. Practic ICANN a alocat fiecarei ţări recunoscute oficial dreptul de a gestiona printr-o organizaţie guvernamentală proprie toate numele de domenii regionale specifice ţării respective. În plus, au fost create un numar de 21 de terminaţii de nume de domeniu generice care pot fi achiziţionate prin intermediul resellerilor acreditati de ICANN. Printre aceste terminaţii de nume de domenii generice, cele mai cunoscute  sunt .com, .org, .info, .net, .eu, ...

Dvs. trebuie sa găsiţi o combinaţie între un nume de domeniu şi o terminaţie de nume de domeniu care sa nu fie "luată" de altcineva. Există site-uri web specializate care vă ajută la căutarea numelor de domeniu disponibile şi unele chiar vă sugerează variante de înlocuire dacî cea pe care o doriţi dvs. nu e disponibilă: (ex. whois.com pentru nume de domenii generice sau rotld.ro pentru nume de domenii cu terminaţia .ro).

Cum se face plata pentru numele de domenii?

Odată ales numele de domeniu dorit, în funcţie de reseller-ul acreditat de la care doriţi să achizitionaţi numele respectiv, se poate plăti cu numerar, card de credit, ordin de plata, cec, etc. În funcţie de tipul de terminaţie de nume de domeniu aleasă este posibil să platiţi mai mult sau mai puţin. De exemplu, pentru numele de domenii cu terminaţia .ro se plateşte o taxă unică, fară a fi nevoie să reînnoiţi numele de domeniu anual, cum este cazul pentru .com-uri sau .net-uri.

Mare atenţie însa la numele de domenii generice pentru care se face plata anual: pentru a prelungi durata de utilizare a numelui de domeniu ales va trebui sî platiţi în avans pentru urmatoarea perioadî. Ar fi bine sa o faceti înainte cu câteva săptămâani de expirarea numelui de domeniu, pentru a nu avea surprize neplăcute. Există cazuri când un nume de domeniu în care s-au investit bani pentru SEO şi promovarea site-ului pe motoarele de căutare sau directoare web să fie pierdut din cauza întârzierii la plată şi să fie cumpărat apoi de către altcineva.

Tot legat de alegerea numelui de domeniu, veţi observa că exista oferte foarte avantajoase ca preţ la cumpararea numelor de domenii. De multe ori suma iniţială este mică, însă pot să apară ulterior tot felul de taxe şi clauze  contractuale care fac ca pe termen lung oferta să fie chiar mai scumpă decât una normală. Aici este vorba de clauze de găzduire pe o perioadă minimă obligatorie, penalizari sau taxe ascunse pentru schimbarea registrar-ului numelui de domeniu, etc.
 

Pasul 2. Configurarea domeniului

Practic, dupa cumpărare, numele de domeniu trebuie configurat pentru a îndruma vizitatorii spre locul unde găzduiţi site-ul  web. De cele mai multe ori acest lucru se face online prin intermediul unor site-uri web care oferă instrumente de gestiune corespunzatoare. Grup Expert vă poate ajuta să alegeti un nume de domeniu adecvat pentru site-ul dvs., de asemenea vă poate ajuta să il cumpăraţi şi apoi să îl gestionaţi corespunzator. În acest proces intervin tot felul de termeni tehnici cu este posibil să nu fiţi familiari. De aceea putem să vă ajutăm în toate etapele pe care le presupune acest demers, făra ca dvs. să aveti bătăi de cap cu aceste lucruri tehnice. În acelaşi timp, vă oferim toate informatiile de care aveţi nevoie sau pe care doriţi să le cunoaşteţi despre aceste lucruri.
 

Pasul 3. Realizarea efectivă a site-ului web

Pasul următor în demersul dvs. de a vă vedea afacerea pe internet, după alegerea şi cumpărarea numelui este, firesc, crearea propriu-zisă a site-ului web.
Cel mai important aspect in acest caz este nevoia pe care doriti sa o acoperiti dvs. cu ajutorul acestui site web. Unele firme au nevoie de un site web doar pentru a face cunoscute datele lor de contact: o adresă, un numar de telefon sau un orar de funcţionare. Altele dimpotrivă, se bazează în proporţie foarte mare pe respectivul site web pentru desfăşurarea activităţii lor zilnice: de ex. magazinele care îşi vand produsele sau serviciile mai ales online, firmele care oferă suport tehnic online, etc. În funcţie de aceste nevoi ar trebui să vă orientaţi spre o firma sau alta pentru că deşi toate firmele ştiu (sau ar trebui sa ştie) să facă un site web simplu, nu orice firma are posibilitatea să facă un site web complex care presupune tehnologii de programare mai avansate.

Magazinele online nu sunt toate la fel. Unele magazine online oferă un simplu catalog de produse şi informaţii despre cum se pot comanda aceste produse sau servicii. Altele oferă posibilitatea de a cumpara online produsele dorite şi, uneori, sunt integrate cu module de plăţti care gestionează inclusiv aspectele legate de plata bunurilor sau serviciilor. Alte magazine online merg şi mai departe, punând la dispoziţia clienţilor posibilitatea de a configura singuri produsele inainte de a le cumpăra.
 

Pasul 4. Găzduirea site-ului web

Aveţi un nume de domeniu. Aveţi chiar şi un site web. Următorul pas este găzduirea sa pe un server web pentru a-l face accesibil tuturor vizitatorilor.  În principiu, pentru a găzdui un site web este suficient să aveţi un calculator conectat în permanenţă la internet, să aveţi alocat un IP real şi să ştiţi să configuraţi serverul web şi site-ul în aşa fel încât să funcţioneze. În realitate este nevoie de ceva mai multe lucruri pentru a face un site web să funcţioneze corect şi sigur: monitorizarea activităţii server-ului, configurarea unui serviciu de email, filtre anti-spam, sisteme de protecţie împotriva atacurilor informatice, soft specializat pentru serverele web, un sistem de baze de date, etc... Toate acestea sunt oferite la pachet de anumite firme specializate în serviciile de gazduire web fie direct, fie prin intermediul reseller-ilor.
 

Pasul 5. Promovarea site-ului pe motoarele de căutare

Pentru ca site-ul să aiba succes, trebuie să aibă vizitatori, iar aceştia să facă exact ceea ce v-aţi propus: să intre în contact, să se aboneze la newsletter-ul dvs., să cumpere, etc.
Acest lucru poate fi realizat prin serviciile de optimizare a site-urilor şi de îmbunătăţire a pozitiei lor în lista de rezultate a motoarelor de cautare (SEO – search engine optimization).

Optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare este un proces prin care se îmbunătăţeste volumul şi calitatea traficului pe un site web, trafic generat prin procesul normal de căutare în motoarele de căutare. De obicei, cu cât un site este afişat mai sus în lista cu rezultatele căutării, cu atât va avea mai mulţi vizitatori.

Acest proces, denumit si indexare a site-urilor, poate viza tipuri diferite de cautare, cum sunt cautarea dupa imagini, căutarea locala (delimitată geografic) sau căutarea pe verticală (orientată pe anumite domenii). Procesul de SEO reprezintă de fapt o adaptare a strategiei de marketing pentru internet. În aplicarea ei se ţine cont de modul în care funcţionează motoarele de cautare şi de ceea ce caută utilizatorii de internet. Optimizarea unui site web implică modificarea conţinutului acestuia şi a codului HTML pentru a determina creşterea gradului de relevanţă faţă de anumite cuvinte cheie şi de a înlătura factorii care ar impiedica activitatea de indexare a motoarelor de căutare.

Deoarece optimizarea eficienta a site-urilor pentru motoarele de căutare implica de multe ori şi modificarea codului HTML sursa al acestora, ea este deseori încorporata în activităţile de dezvoltare şi design de site-uri. Prin acest proces de optimizare se obţin site-uri cu design-uri, meniuri, sisteme de management al conţinutului şi magazine online uşor de indexat de către motoarele de căutare.

Harta site-ului (structura ierarhică a paginilor site-ului) face ca motoarele de căutare Google să poată indexa mai uşor şi să găsească mai rapid informaţiile/produsele dvs.

Informaţii semnificative. Mulţi navigatori pe internet folosesc Google pentru a căuta informaţi. Este posibil să optimizaţi paginile dvs web., astfel încât să fie găsite rapid, prin adaugarea de text semnificativ  în URL, prin folosirea de cuvinte cheie, titluri şi descrieri. În combinaţie cu Harta site-ului, aceste setări sunt foarte importante pentru optimizarea Google. Exemple: Adaugări în URLMeta-titlu (ca un slogan de promovare pentru activitatea / produsul dvs.), Cuvinte cheie (cuvinte care au o puternică legătură cu activitatea/produsele dvs), Meta-descriere ( descriere text a produsele/serviciilor).

Optimizarea paginilor. Această optimizare nu are legătură cu celelalte două. Este o posibilitate importantă dacă website-ul dvs are la bază un template bazat de skin-uri (grafică în loc de text).
 

Pasul 6. Mentenanţa site-ului web

Prin mentenanţă întelegem acţiunea periodică de întreţinere şi actualizare a conţinutului site-ului. Indiferent de cauzele care o determină, actualizarea conţinutului este necesară. Fie că au intervenit modificări la datele dvs. de contact, fie că doriţi să afişati ştirile de interes pentru vizitatorii dvs. imediat ce devin disponibile, mentenanţa este cea care are grijă ca publicul dvs. fidel să revina pe site în mod periodic.

Sub aspectul optimizării unui site pentru motoarele de căutare, mentenanţa este aproape obligatorie. Un motor de căutare care vede că o anumită pagină din site este diferită faţă de cea pe care a vizitat-o ultima dată îl face să creadă ca acea pagină se modifica mai des şi o va vizita şi pe viitor mai des. Dacă însa nu vede nici o modificare de la o vizita la alta, o va considera ca fiind "statică" şi nu o va vizita la fel de des, astfel că de ex. o modificare făcuta în scop SEO asupra paginii respective nu va fi indexată la timp şi optimizarea va dura mai mult.

Cum se face mentenanţa unui site web?

Modificarea continuţului unei pagini web se poate face în mai multe moduri, în funcţie de tehnologiile folosite la realizarea site-ului. O pagină web statică va putea fi modificată doar daca se modifică direct codul său sursă HTML, folosind un editor de texte sau un program specializat in editarea paginilor web. Aceasta însemnă că veţi depinde permanent de un specialist pentru a face modificări în website-ul dvs.

Site-urile dinamice conţin pagini al căror conţinut poate fi actualizat online folosind editoare de text specializate sau module de administrare proprii. În acest fel mentenanţa se poate face foarte rapid şi uşor chiar de catre proprietarii site-ului, fară a fi nevoie ca aceştia să posede cunostinţe de HTML. Conţinutul paginilor este memorat într-o bază de date iar modificarile aduse conţinutului unei pagini se salvează în respectiva baza de date, fiind apoi afişate imediat în site în forma modificată.

Preţul unui website dinamic este mai ridicat, dar diferenţa de preţ se recuperează foarte rapid prin renunţarea la serviciile de mentenanţă ulterioare. Training-ul pentru utilizarea modulului de administrare a site-ului  dinamic se face la predarea site-ului şi, din acel moment beneficiarul îşi poate face singur toate actualizarile pe care le consideră necesare.